Chaos bij De Lijn zorgt voor chaotische klachtenmeldingen
Samen Vooruit roept stadsbestuur op om vele getroffen Lommelaars te helpen.
De nieuwe dienstregeling van De Lijn bezorgt heel wat Lommelaars kopzorgen. Samen Vooruit roept de Stad Lommel op om al deze meldingen te verzamelen om de problemen gestructureerd aan te kaarten bij De Lijn. De nieuwe dienstregeling van De Lijn laat ook in Lommel haar sporen na. Niet alleen verloor Lommel zijn snelle busverbinding met Hasselt, heel wat haltes maar er blijken ook heel wat Lommelaren niet meer of tijdig op hun werk of school te geraken.
Volksvertegenwoordiger en gemeenteraadslid Kris Verduyckt: “Ik kreeg de afgelopen dagen veel verhalen in mijn mailbox en las ook heel wat klachten op sociale media. Vele mensen begrijpen de hele nieuwe regeling niet en het gevolg is dat het aankaarten van de vele problemen erg chaotisch verloopt. Ik roep daarom de Stad Lommel op om een centraal meldpunt te installeren met de mobiliteitsdienst, om zo al deze problemen gestructureerd in kaart te brengen. Alleen zo kunnen er volgens mij oplossingen komen.”
Samen Vooruit laakt de hele hervorming van De Lijn die als belangrijkste gevolg heeft dat vele busgebruikers vandaag in de kou blijven staan. De Vlaamse Regering toont zich opnieuw van zijn kilste kant. Ook al hebben enkele Vlaamse Ministers ondertussen verklaard dat er aanpassingen moeten komen. “Net daarom is het belangrijk dat de Stad Lommel haar inwoners helpt met dit meldpunt. Hoe meer we de krachten bundelen, hoe beter. Ik zie het in mijn eigen gezin. Mijn zoon raakt ook niet meer tijdig op zijn school. Samen met de ouders van mede-leerlingen werd een carpool afgesproken maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Niemand weet echter op welke manier het best klachten in te dienen bij De Lijn.” besluit Verduyckt