BLUAI bevestigt op Bar Dada
BLUAI zweeft tussen zachte indiepop, indiefolk en edgy ‘90 gitaren, gedrenkt in de hoopvolle melancholie van gebroken harten, roadtrips, break-ups en casual crushes. Na het winnen van Humo’s Rock Rally, De Nieuwe Lichting en Sound Track is de honger van BLUAI nog niet gestild. Het trio komt nu pas echt op kruissnelheid.
En vanavond stonden ze in de concertreeks 'Bar Dada' op het podium in De Adelberg. En ze deden daar 'hun ding'... Maar onze reporter ter plaatse had nét dat 'ietsje' meer verwacht... ietsje méér dynamiek en power. En jammer genoeg was de zangeres dan ook nog eens verkouden, wat haar stem op sommige momenten wel niet ten goed kwam. Maar toch zeker nog een geslaagd concert!
Catherine Smet (zang, gitaar), Mo Govaerts (drums) en Caitlin Talbut (bas) bundelden voor hun debuutplaat 'Save It For Later' de krachten met producer Willem Ardui (blackwave). Het instrumentarium van BLUAI werd uitgebreid met banjo en lapsteel. De band verlegt zo de focus van indierock naar americana en breekt het referentiekader van de band open: de harmonieën knipogen naar Boygenius, de sound is grootser dan ooit.
'Save It For Later' is de soundtrack bij een nostalgische jeugdfilm in herfsttinten. De rijpingsjaren van de Belgische band zijn voorbij. Wie houdt BLUAI nog tegen?